Follow Home
| Litter star world |
Y
SAYA SAYANG AWAK :'*
Kehidupan
06 Oktober, 2015 • 8:51 PTG • 0 comments

Hi semua ! Dah lama tak update blog ni, maklumlah dah busy dengan Kolej sekarang. Dah jadi budak Diploma, Btw. Kehidupan sebagai pelajar College ni sangat menyedarkan aku tentang dunia luar dan juga kepada diri sendiri, ye dekat kolej aku tak ramai kawan sebab apa? Sebab baru lagi, right? So, aku tak ada lah nak hairankan sangat pasal kawan. Sebab aku datang sini niat nak belajar and lagipun aku sendiri nak datang sini dengan rela hati, tak sanggup nak duduk dengan banyak masalah kat rumah. Memang dekat kolej kehidupan aku bebas, tapi tak lah nak kata bebas dengan orang yang sama tapi berlainan ragam orang yang aku kenal.

Kolej yang aku belajar sekarang ni bukan sebarangan kolej, nampak je kolej swasta ni biasa biasa. Tapi student nya bukan sebarangan student, anak orang kaya kebanyakan nya. Tapi alhamdulillah setakat ni tak ada lagi masalah yang timbul, harap untuk sem sem akan datang aku tak buat hal. In Shaa Allah. Dekat Kolej aku amik jurusan MQA, Course Diploma In Hotel Management. 

First masuk kos ni, acah acah blur plus bosan la jugak kan. Lama lama aku jadi suka and dah mula rapat dengan kawan lain, tapi hakikatnya kena jugak lah terima if ada kawan yang suka tikam belakang. Depan baikk belakang burukk, itu perkara normal bagi aku sebab dah biasa dapat kawan macam tu. Alhamdulillah setakat ni belajar okayy je even ada subject yang aku lemah, tapi aku cuba untuk focus lebih dekat short sem sekarang ni. Aku cuba baiki apa yang takdapat aku pick up,

Kehidupan kat kolej ni biasa je sebenarnya, cuma kebebasan yang kita dapat tu berlainan. Kat sini aku sedar aku bukan siapa siapa and tak ada siapa pun yang boleh damping sebelah aku, ye. Tak ada siapa pun,  mesti tak percaya kan? Its normal, dekat rumah aku leka dengan gadget dengan lepak dengan kawan dengan sebagainya sampai aku langsung tak ingat aku dah jauh tersasar dijalan Allah s.w.t. Tapi, setelah beberapa bulan aku duduk kat hostel ni. Aku mula sedar, sikit demi sikit aku cuba untuk perbaiki diri supaya jadi yang lebih baikk. Aku bukan lah nak kata aku ni baikk, takk. Aku just nak ingat pada diri sendiri, selepas arwah pakwe aku dah tak ada, aku rasa kosong gila life aku. Ada kawan pun dah tak rapat, em. Tapi tak apa la.

Aku tak kesah semua tu, aku sedar untuk apa aku hidup untuk apa aku belajar and untuk apa aku berjaya satu hari nanti. Aku taknak sia sia kan nawaitu aku bila dah ada dekat kolej swasta ni even lari dari Form 6, hahahahahahah. Rasa macam rindu kat orientasi form 6 yang lepas, tapi tak apa lah bukan rezeki aku kat situ. In Shaa Allah aku akan buat sehabis baikk dekat kolej ni, apa apa pun yang kita pilih dalam jalan kehidupan kita. Janganlah sia sia kan peluang yang ada, gunakan sebaikk yang mungkin, bangga kan ibu ayah dengan keputusann yang cemerlang. In Shaa Allah, okayy? Daa, gtg ! Nak buat apa yang patut bila ada life dekat hostel ni. Assalamualaikum ~


PAST
The star owner

Hi peeps. Im the owner of this blog
Just known as Sarah

JUST BE YOURSELF :*



TALKIE TALKING


PUT UR CBOX CODE
CREDIT

Own made by : rawrmeansaranghaeyo.blogspot.com
ARINA's