Follow Home
| Litter star world |
Y
SAYA SAYANG AWAK :'*
Tutorial Facebook Themes
19 November, 2012 • 3:27 PG • 0 comments

Hello peeps, harini ada orang tanya macam mana nak buat facebook macam aku. So aku nak ajarkan korang yang mana tak faham okay, meh sini aku tunjuk gambar dulu facebook aku macam mana sekarang.
(Klik untuk tumbesaran kalau tak nampak)

Lets start our tutor okay,

First korang buat yang chat dulu tau, lupa nak cakap. Benda nie hanya guna google Chrome sahaja, yang lain saya tak menahu. Pergi dekat web store chrome untuk search, tengok gambar di bawah untuk keterangan.

Yang ada tanda hijau tu, korang add kan dekat chrome. Nanti die akan keluar dekat link korang yang ada tanda bulat macam conversation warna merah, tengok dekat bawah nie.

Jangan salah pandang, nanti tak akan jadi tutorial nie. Lepas dah muncul benda tu, korang adjust la sendiri yang korang nak,

Secondly, korang ulang balik dekat web store tu and search yang seterusnya. Korang tengok gambar bawah nie,

Then, korang add macam tadi jugak. Nanti dah habis, korang refresh page facebook korang nanti die akan keluar bentuk love macam dalam gambar di atas ni dekat notification and chat korang.

Last sekali, korang buat macam tadi jugak korang search yang terakhir nie pulak. Tengok gambar di bawah,

Korang add yang itu bagi yang terakhir, nanti die akan keluar dekat facebook korang. Macam nie,

Then, korang tekan benda tu supaya korang boleh pilih tema mana korang suka untuk install. Macam nie,

Korang pergi dekat explore sahaja, jangan pergi dekat install. Sebab, yang install tu ada bila korang install tema facebook yang korang minat. Itu yang terakhir, kalau tak menjadi korang komen lah ye dekat blog nie.
Ini yang terakhir untuk korang, hope tutorial nie dapat membantu korang untuk buat macam facebook saya. Assalamualaikum :)








PASTFUTURE
The star owner

Hi peeps. Im the owner of this blog
Just known as Sarah

JUST BE YOURSELF :*



TALKIE TALKING


PUT UR CBOX CODE
CREDIT

Own made by : rawrmeansaranghaeyo.blogspot.com
ARINA's